خبرهای کامپیوتری

خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

وی افزود: می‌دانید که بخشی از تاریخ هر ملتی را به تعبیری جنگ‌ها، به تعبیری دلاوری‌ها و ایستادگی‌های آن ملت تشکیل می‌دهد و حتی بخشی از هویت یک ملت مرهون به بخش جهاد و مقاومت و ایستادگی آن ملت است.  
 
دکتر روحانی اظهار داشت: حتی در مقاطعی از تاریخ اگر اسطوره بزرگی برای دفاع و ایستادگی و جنگ نداشتند اسطوره‌ای را آفریدند و خلق کردند؛ رستم و اسفندیار و امثال آنها خلق اسطوره‌هایی برای روحیه دلاوری، ایستادگی مقاومت رزم جنگ و جهاد بوده اما برخی از ملت‌ها نیازی به اسطوره‌های تخیلی ندارند؛ آم قدر اسطوره‌های واقعی دارند نمونه‌های اعلا مثل اعلا که هر یک از آن‌ها می‌تواند برای تاریخ امروز و فردای ما سرمشق و دست آموز باشد.  
 
وی ادامه داد: در تاریخ ایران در قرن‌های گذشته فقط در همین 150 سال اخیر در مقاطع حساس سرنوشت ساز شهیدان نقش بزرگی را در حرکت تاریخی و در پیروزی‌های بزرگ داشته‌اند، شما به مشروطه بنگیرد و به ماجرای مقاومت تنگستان نگاه کنید، به قیام جنگل نگاه کنید در هر مقطع تاریخ ساز و مهم، خون شهید، نقش شهید و نقش ایثارگران بسیار پررنگ است.  
 
دکتر روحانی گفت: نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی هم آن زمانی موج و اوج گرفت که با خون شهیدان رنگین شد، حرکت اسلامی از مهر 1341 شروع شد آغاز شد البته فراز و نشیبی داشت پیروزی‌هایی در اواخر آبان و آذر به دست آمد، شرایط جدیدی از دی ماه همان سال شروع شد اما فروردین 42 که کشتار مدرسه فیضیه اتفاق افتاد اولین باری بود که انقلاب اوج می‌گرفت و آن با خون شهیدان طلبه در مدرسه فیضیه قم در روز دوم فروردین 1342 بود و در هر مقطعی که نهضت ما اوج گرفت جایی بود که دلاوران به صحنه امدند و خون پاک خود را تقدیم کردند.  
 
رئیس‌جمهوری کشورمان تصریح کرد: 15 خرداد 42 از آن نمونه‌های بزرگ بود 17 شهریور 21 و 22 بهمن از آن‌ نمونه‌ها بود، بعد از پیروزی انقلاب هم بزرگانی ما تقدیم راه انقلاب کردیم از شهید مطهری‌ها گرفته شهید مفتح‌ها شهید بهشتی‌ها شهید باهنرها شهید رجایی‌ها و... همه بزرگانی که ما تقدیم کردیم.  
 
دکتر روحانی اظهار داشت: اما دفاع مقدس در این هشت سال حال و هوای دیگری دارد من کم و بیش در همه این حرکت‌ها اگر در متن نبودم در حاشیه بودم؛ فیضیه‌اش 15 خردادش را بودم و در همه مقاطع انقلاب کم و بیش دوران دفاع مقدس باز در حاشیه بودم، حال و هوای این هشت سال با همیشه متفاوت بود؛ اولا یک ملت تازه انقلاب کرده که صدها مشکل طبیعی پیش پایش است و هرگز قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد ناگهان مظلومانه مورد تجاوز گسترده قرار می‌گیرد این فرق می‌کند با یک ترور و کشتار در یک خیابان فرق می‌کند.

وی افزود: در یک ساعت بعدازظهر 31 شهریور سال 1359 که همه آماده می‌شدند، لوازم لالتحریر و کیف مدرسه تهیه می‌کردند و آماده می‌شدند برای مدرسه، عده‌ای برای رفتن به سفر حج آماده می‌شدند، این جنگ و تجاوز در ماه حرام شروع شد، ماه دیگر هم بود، حرام بود چون تجاوز بود ولی صدامیان این تجاوز را در ماه ذی القعده یعنی ماه حرام شروع کردند.

دکتر روحانی گفت: یک عده‌ای عازم حج، یک عده عازم مدرسه بودند، یک عده‌ای دنبال کشاورزی و زندگی خودشان بودند که یک مرتبه از هوا و زمین و دریا بمب و تانک و توپخانه قایق از همه جا، چکار کردیم ما؟ علیه عراق و همسایگان چه کار کردیم؟ یک جنگ با مظلومیت تمام یک ملت با مظلومیت تمام، یک ملت آن وقت نیروی مسلح آماده‌ای نداشتیم، می‌دانید شرایط بعد از انقلاب ما وضع ارتش خاص بود، تازه ارتش را سامان می‌دادیم، همه سلاح‌هایی که داشتیم غربی بود، قطعات آن سلاح ‌قطع شده بود، آموزشش قطع شده بود، مستشاران نظامی که سلاح‌های پیچیده را اداره می‌کردند رفته بودند، قراردادها به یک شبه لغو درآمده بود.

وی ادامه داد: باز برای این که مظلومیت را بگویم تقریبا بزرگترین فرماندهان ارتش ما جز مقاطع ماه‌های اول درجه‌شان در موقع شروع جنگ سرگردی یا سروانی بود و بعدا شدند فرمانده؛ شرایط خاص و ویژه بود، سپاه نیروی تازه تاسیس بود و حالت نظامی نداشت و برای انجام وظیفه آماده بودند، سلاح آن زمان سلاح سبک انفرادی بود؛ ما وقتی در آبان سال 1359 خمپاره 60 در یک زاغه کشف کردیم چون همه آمارها می‌گفت ما خمپاره 60 نداریم ما هیئیتی مامور شدیم از تمام زاغه‌ها از مهر ماه 59 شروع کردیم تمانم کشور را رفتیم و از هرچه انبار و زاغه مهمات بود بازدید کردیم و خمپاره 60 را در آبان پیدا کردیم.

دکتر روحانی افزود: شاید عده‌ای که مسائل نظامی را می‌دانند تعجب کنند که خمپاره 60 چیزی نیست، می‌شود لوله‌اش را بین دو پا گذاشت و شلیک کرد و بردش محدود است؛ من از زاغه مهمات با تهران و مسئولین جنگ تماس گرفتم به رئیس‌جمهور گفتم خمپاره 60 پیدا کردیم مثل این بود که دنیا را به ما دادند می‌خواهم بگویم مظلومیت ما چه قدر بود که سپاه دنبال خمپاره 60 بود.

وی اظهار داشت: کلاشینکف آمد خوشحال بودیم، شرایط اول جنگ این بود، این ملت مظلوم بود، خیلی رزمندگان شما مظلومانه جنگیدند شهید، شهادت، ایثار، ایستادگی همیشه نقطه اوج روحیه یک ملت است اما مخصوصا آن ملتی که این قدر مظلوم باشد، امام(ره) بود این امت بود این جوان‌های ایثارگر و فدارکار و همین و لطف خدا؛ هیچ چیز نداشتیم.

دکتر روحانی گفت: تمام دنیا آمدند پشت این متجاوز؛ کجای تاریخ شما سراغ دارید؟ برگردید به دهه‌ها و قرن‌های پیش، مخصوصا از زمانی که دو قطبی شروع شده بود، کجا سراغ دارید در یک جنگ، شرق و غرب پشت متجاوز باشند و آن طرف مظلوم و هیچ کس به او کمک نکند.

رئیس‌جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: عزیزان ما؛ خانواده‌های بزرگواری که در برابر عظمت و ایثار شما همه باید سر تواضع فرود آوریم بدانید هواپیماهایی که می‌آمد تهران را بمب می‌زد؛ "میگ 25" دو سال بعد از جنگ، شوروی سابق به عراق واگذار کرد؛ یعنی وسط جنگ مرتب بعد از شروع حنگ کمک کردند، قبلش هم کمک کرده بودند؛ میراژ f1 که پالایشگاه‌های و کارخانه‌های ما را می‌زد از شش هفت کیلومتری هدف موشک را رها می‌کرد و دور می‌زد لذا ما هر چه به توپ پدافند می‌گفتیم چرا نزدی می‌گفت ندیدم.

وی ادامه داد: هواپیما تهران را با بمب می‌زد؛ بحث می‌کردیم که هواپیما از کجا عبور کرده؛ هواپیما از کرج بمب می‌زد، از آن ارتفاع و سرعت بمب را در کرج رها می‌کرد و در تهران به زمین می‌خورد.
 
دکتر روحانی افزود: می‌خواهم بگویم همه دنیا به کمک متجاوز آمدند؛ تمام تحرکات جبهه ما را علاوه بر دشمنان، منافقین، گروهک‌ها و هواپیماهای ایرباس، هواپیمایی در خاک عربستان تمام تحرکات ما را می‌گرفتند؛ تفریبا ایرباس‌هایی که در عربستان بودند تا فضای تبریز را می‌گرفتند، از لحاظ راداری و تحرکات نظامی هواپیمای عراقی می‌آمد نزدیک بندرعباس می‌زد و می‌رفت و در امارات می‌نشست و تجلیل می‌شد، خلبان پیاده می‌شد و سوخت می‌گرفت.

وی ادامه داد: همه به این متجاوز کمک کردند و ما مظلومانه ایستادیم و مقابله کردیم و جنگیدیم؛ حالا عظمت فرزندان شما روشن می‌شود؛ عظمت همسران و آن خانم‌هایی که شوهرشان در جنگ شهید شدند، عظمت جانبازان روشن می‌شود، مظلومانه تنها با دست خالی نه در برابر عراق در برابر دنیا جنگیدیم و ایستادیم و خداوند این ملت مظلوم مومن ایثارگر را پیروز کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: البته وحدت این ملت، ایمان این ملت، اطاعت این ملت در برابر رهبری، اتصال امت با ولایت و ولایت فقیه، ایستادگی امام(ره)، روح بلند ایشان، اعتقاد مردم به امام(ره) و از همه مهمتر اعتقاد مردم به نصرت الهی، موجب پیروزی شد.

رئیس‌جمهوری کشورمان ادامه داد: این‌ها چه کسانی هستند؟ ما می‌توانیم در برابر حق اتصالمان را با خداوند حفظ کنیم، دنیا هیچ است، ما بتوانیم انجام وظیفه کنیم قدرت دنیا چیزی نیست، ما بتوانیم وحدت و انسجاممان را حفظ کنیم، گاهی اوقات مسائل پیچیده می‌شود، اشکال ندارد دو جناح با هم رقابت کنند، اشکال ندارد ما احزاب سیاسی داشته باشیم اما وقتی بحث کشور است وقتی بحث ملت و منافع ملی و بحث ارزش‌های انقلاب و اسلامی و ملی است حزب  و جناح معنی ندارد یک مشت واحد هستیم؛ یادمان نرود شوخی جای خودش را دارد و بحث هم جای خود را خودش دارد؛ اختلاف هم اگر کمک به تضارب آرا کند و فکر جلو برود ممکن است خوب باشد اما نه اختلافی که به نزاع بکشد؛ نیروی همدیگر را از بین نبریم؛ شهید تعلق به هیچ حزبی ندارد شهید؛ خانواده شهید؛ ایثارگران مال کل ملت ایران است؛ فرق نمی‌کند تمام ملت ایران به شهیدانشان افتخار می‌کنند؛ تمام ملت ایران وقتی به گلزار شهدا می‌روند عطر را استشمام می‌کنند و این به حزب خاصی تعلق ندارد، تمام مردم در برابر خانواده‌های ایثارگر تواضع می‌کنند و احترام می‌گذارند؛ این خطاب من به مردم است به خانه شهدا بروید ببنید چه بوی عطری آنجا می‌آید و روح بلندی دارند.

دکتر روحانی اظهار داشت: به خانه عزیز جانبازی که دو دست یک پا و یک چشم داده رفتیم، چه روحیه بلندی داشت و گفت فکر ما نباش مردم به ما توجه دارند برو به فکر معلولین باش.

وی افزود: ما مردم بسیاربزرگی داریم؛ ایثار یعنی این که ازمنافع خود و خانواده برای ملت گذشتن؛ این یعنی ایثار؛ خودش نیاز دارد گرسنه و تشنه است، قمقه آب را به رزمنده بغل دستی‌اش می‌دهد، در جنگ و رزم دیدید من هیچ وقت یادم نمی‌رود شب‌های عملیات موقع خداحافظی آن منظره‌ها؛ هیچ وقت یادم نمی‌رود چه صفایی چه روحیه‌ای در آنجا بود.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: این ملت ما با همه مظلومیت سال اول دفاع کرد؛ البته عملیات تهاجمی داشتیم؛ در طول یک سال ما 14 عملیات طراحی و اجرا کردیم البته محدود و کوچک بود اما بعد از یک سال عملیات‌های بزرگ و سرنوشت ساز شروع شد.

وی افزود: اولین عملیات بزرگ ما شکستن حصر آبادان بود که یک سال بعد از جنگ اتفاق افتاد؛ 31 شهریور جنگ شروع شد و ما در مهر ماه حصر آبادان را شکستیم؛ یک سال دنیا پشت صدام(دیکتاتور سابق عراق) بود، ما هیچ نداشتیم دستمان خالی بود اما بعد از یک سال عملیات بزرگ را انجام دهیم.

دکتر روحانی ادامه داد: سپس عملیات طریق القدس، فتح بستان، چند ماه بعد عملیات فتح المبین و عملیات بزرگ آزادی خرمشهر؛ ببینید در عرض یک سال همین ملت با دست خالی آماده می‌شود و پیروز می‌شود و ظرف کمتر از دو سال با دلاوری‌ها خرمشهرش را آزاد می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز ما هم نیاز به آن روحیه داریم؛ اگر می‌خواهیم بر مشکلات فائق آییم و از پیچ‌ها عبور کنیم و روح شهدای ما شادتر باشد روح امام(ره) شاد باشد، دل رهبر ما خوشحال باشد و از همه بالاتر رضای خدای را که هیچ چیز بالاتر از آن نیست؛ رضای حق بالاترین آرمان و هدف برای هر مسلمان است اگر می‌خواهیم رضای حق را داشته باشیم امروز نیاز به ایثار داریم.

دکتر روحانی اظهار داشت: باید ایثار و فداکاری کنیم، باید از خود و منافع خود برای آرمان‌های بزرگمان بگذریم ودر خط مقدم این کار شماها هستید، شما خانواده‌های عزیز و بزرگوار، باید ایثار کنیم در برابر بداخلاقی‌ها، باید ایثار کنیم، بگذریم، گذشت داشته باشیم، ما هنوزهم در دنیا بدخواه زیاد داریم، ما توطئه‌گر علیه خودمان زیاد داریم؛ حرف آن شاعرکه گفت پیروزی در جنگ مهم است اما مهم تر از آن پیروزی بر جنگ است.

رئیس‌جمهور کشورمان بیان کرد: ما اگر امروز قدرت، ایثار و مقاومت را نشان دهیم برجنگ پیروز شدیم یعنی نمی‌گذاریم توطئه‌گر توطئه‌اش را اعمال کند اگر بدخواهان ببینید ما یکپارچه‌ایم شما بدانید سلاح در جنگ پیروز نمی‌شود، این انسان است که در جنگ پیروز می‌شود، اراده است که بر اراده‌‌ای پیروزمی‌شود، تفنگ بر تفنگ پیروز نمی‌شود‌، جنگ تقابل سلاح‌ها نیست، تقابل اراده‌هاست.

رئیس جمهور افزود: امروز دشمن، بدخواهان و بیگانگان باید اراده و ایثار ما را وفداکاری ما را ببینند.

وی ادامه داد: ما در برابر انواع مسائلی که پیش رو داریم با مقدم داشتن منافع انقلاب، نظام و کشور بر خود و خانواده و منافع شخصی‌ پیروز خواهیم بود.

دکتر روحانی اضافه کرد: اگر روزی دشمن فکر می‌کرد ایران یک کشوری است که ضعیف شده، روزهای اول انقلاب را می‌گویم، اگر این خیال خام را داشت که می‌تواند انقلاب و نظام را از بین ببرد امروز برای همه روشن است قوی‌ترین، بزرگترین و مقتدرترین کشور در این منطقه جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس قوه مجریه گفت:آنها می‌دانند در این منطقه بدون حضور و  اراده ایران، امروز صلح و ثبات در این منطقه استقرار پیدا نخواهد کرد که این افتخار متعلق به شهیدان شماست، اینکه  به این جا رسیدیم و امروز در قله قرار گرفتیم به خاطر شما ایثارگران است، به خاطر فرزندان و شهدای شماست به خاطر همه آنهایی که برای کشور و اعتلای کشور فداکاری کردند.

دکتر روحانی افزود: دولت وظیفه خود می‌داند که نسبت به خانواده‌های ایثارگر هر چه توان دارد انجام وظیفه کند، شرایط دولت شرایط سهلی نیست، مشکلات فراوانی در کنار ماست، ما در 6 ماه در حد توان قدم‌هایی برداشته‌ایم و ان شالله در سال آینده قدم‌های بیشتری برخواهیم داشت، این به معنای بحث منت گذاری نیست؛ وظیفه ماست و ادای وظیفه است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:دکتر ، روحانی ، روز ، شهید, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 150
بازدید ماه : 493
بازدید کل : 97650
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1